Имаме няколко болезнени, но важни въпроса, които да ви зададем:
Защо ти? Защо някой трябва да купува вашите продукти или да използва вашите услуги? Какво предлагате, което струва парите на никого? Защо някой трябва да купува от вас, а не от другия?
Моля, не казвайте, че имате денонощно обслужване на клиенти или политика за връщане без риск. Защото това е нещо, което е много разпространено сред бизнеса и вероятно няма да убеди никого да купува от вас.
Но ние напълно разбираме. Освен ако не сте Илон Мъск и не работите по проект на SpaceX, отговорите на всички тези въпроси може да са по-сложни, отколкото изглежда.
В крайна сметка живеем в най-конкурентния период в историята. Потребителите са затрупани с избор и разнообразие. Това означава, че има големи шансове вашият бизнес просто да се слее с останалата част от пазарния шум.
И така, как се откроявате от стадото? Как можете да се „разграничите“ сред мода на други фирми там? Как да пресечете цялата бъркотия и шум?
Отговорът е – чрез изработване на вашето уникално предложение за продажба. Това е X-Factor, това невероятно нещо, което ще накара клиент да закупи вашия продукт, а не някой друг.
Вашият USP е печелившата разлика, която ще ви отдели и ще ви направи ЕДИНСТВЕНИЯТ добър избор в океан от подобни продукти. Буквално добавя подправка към вашата марка.
Но изработването на вашия USP често е по-сложно, отколкото просто да кажете, че имате най-добрите продукти. И намирането на нещо уникално във вашия бизнес, което конкурент не може да възпроизведе, може да бъде предизвикателство.
Това е мястото, където това ръководство идва на помощ. Нека да се впуснем в глупавата пясъчност на USP и как да създадете своя собствена!
Какво е уникално предложение за продажба (USP)
Или казано по-просто: вашият USP е онзи специален аспект на вашия продукт, който го отличава на пазара и ви помага да закачите повече клиенти и да задържите съществуващите. Той описва частта „защо вие“ от уравнението за продажбите.
Вземете например пицата на Domino’s. Уникалното им предложение за продажба е: „Вземете прясна, гореща пица, доставена до прага ви за 30 минути или по-малко, или е безплатна“.
Виждате ли какво направиха тук? Те се фокусираха върху едно уникално нещо, което могат да направят добре – бързо да ви доставят пица, за да остане свежа и гореща. Доставянето на пица не е нова концепция, но тяхната 30-минутна гаранция се открои!
Те не оставиха място за объркване и за клиентите е очевидно защо трябва да поръчват пицата си, а не на която и да е друга марка – или получават пицата си навреме, или пицата си безплатно.
Така че дори на претъпкан пазар, Domino’s се отдели, показвайки ясни предимства, заедно с гаранция, която никоя друга марка пица не дава.
Накратко, вашето уникално предложение за продажба е изявление за това, което прави вашия бизнес уникален и казва на вашите клиенти конкретните предимства, които ще получат, ако купуват от вас!
Вашият USP трябва да бъде запомнящ се, напорист и достатъчно силен, за да окаже въздействие. Не се притеснявайте; определено можете да създадете такъв, без да се побърквате. Разбили сме всички стъпки, за да Ви помогнем да започнете.
Как да създадете добро уникално предложение за продажба
Стъпка 1. Добрата старомодна мозъчна атака
Вземете химикалка и лист хартия, или ако искате да направите процеса по-ефективен, отворете Bit.ai документ и запишете всички най-добри неща за вашата компания. Докато сте готови, опитайте се да отговорите на тези въпроси:
Каква е вашата мисия и декларация за стойност?
Как вашият продукт или услуга решават проблемите на клиентите?
Защо клиентите трябва да купуват от вас, вместо от конкуренцията?
Има ли някакви специални техники или технологии, които използвате, които другите конкуренти нямат?
Каква е вашата култура и какво създава цялата ви идентичност?
Можете дори да включите служители от всяко ниво на вашата компания в тези мозъчни атаки. Колкото повече, толкова по-весело! Това изобщо не трябва да бъде караница, защото Bit.ai позволява на вас и вашия екип да си сътрудничите без усилия върху Bit документ в реално време!
Стъпка 2. Разберете всичко за вашата целева аудитория
Светът е гигантско място и в него живеят над 7,9 милиарда души. Всички те имат различни страсти, интереси, цели, нужди и желания.
Така че очевидно не можете да бъдете всичко за всички. Трябва да помислите кой е вашата основна аудитория, какво всъщност искат и какво ги мотивира да направят покупка.
Не забравяйте, че вашето уникално предложение за продажба трябва да се съобрази с нуждите на вашата целева аудитория. Трябва да ги накара да се чувстват сякаш са намерили точно това, което търсят.
Можете да влизате в онлайн форуми, да провеждате проучвания на улицата, да се присъединявате към групи във Facebook, да поискате обратна връзка от настоящите си клиенти – има буквално толкова много начини да разберете за вашата целева аудитория.
Но това е невероятно количество информация, за да се следи, нали? Не се притеснявайте; можете да организирате цялата тази информация спретнато в интелигентните работни пространства на Bit и да премахнете цялата бъркотия и неефективност, която може да ви попречи, докато се опитвате да създадете уникално предложение за продажба за вашия бизнес.
Стъпка 3. Анализирайте конкурентите си
Ако искате да засенчите конкурентите си, първо трябва да знаете всичко за тях. Така че, изберете вашите конкуренти и проверете какво правят всички, и най-важното, какво НЕ правят.
Измийте техните публикации в социалните медии, реклами, видеоклипове, графики и всички други маркетингови материали и идентифицирайте видовете думи, които те използват, за да опишат услугите си.
Дори по-добре, компилирайте всички тези неща в документ, така че да не се налага да прескачате от един раздел на друг всеки път, когато трябва да ги разгледате. (Дори няма да отнеме много време, ако използвате Bit, защото ви позволява без усилия да вграждате всякакъв вид мултимедия във вашите документи.)
Докато разглеждате техните маркетингови материали, помислете за техните слабости и къде те са недостатъчни. След като получите ясна представа за това какви са и какво не правят вашите конкуренти, оставете ги настрана и се съсредоточете върху ВАС.
Прочетете повече: Размерът на продажбите: Какво е това и как да създадете убиец?
Стъпка 4. Какво ви отличава?
Сега, когато знаете къде липсват вашите конкуренти, направете пътуване до сърцето на вашия бизнес, за да разберете какво ви откроява от пакета.
Работата е там, че потребителите не купуват продукти – те купуват решения на проблеми. Така че, подчертайте защо те трябва да избират вас, а не някой друг, ако искат да решат проблемите си.
Какво те прави специален? Как си различен? Какво е нещо, което клиентите ви могат да получат само ако купуват от вас? Всички тези отговори са ключът към определянето на USP.
Трябва да кажете на аудиторията си, че състезанието ви няма да може да предложи същите предимства като вас, защото сте – ами – уникални. Запишете всички качества, които ви правят различни.
Можете да вземете малко вдъхновение от Bit.ai! Платформата се отличава от всички други инструменти за създаване на документи там със своите уникални и иновативни функции като автоматизация на дизайна и интерактивни документи.
Стъпка 5. Съберете всичко заедно
Почти сте готови! Открихте какво отличава бизнеса ви и можете да видите общата картина. Сега е време да сведете всичките си изследвания в незабавно разпознаваемо съобщение.
Това може да бъде няколко думи или кратък абзац, но се уверете, че е примамлив, неустоим и умен. Най-важното е, уверете се, че това създава усещане за желание и неотложност у вашите клиенти.
Изхвърлете цял куп възможни алтернативи, играйте с тях, вземете идеите и думите на екрана на компютъра си и ги раздвижете и скоро ще излезете със собственото си уникално предложение за продажба.
Сега го включете във вашите маркетингови материали, говорете за това и го извикайте от върха на планината!